Zielona szkoła

ZIELONA SZKOŁA 2014/2015

KARPACZ

Zwiedzamy Leśną Hutę Szkła.
Śpiewamy przy ognisku.
Pieczone ziemniaki są pyszne.
Na Śnieżce.
Przed bramą do Skalnego Miasta.
Na szlaku.
Karkonoski Park Narodowy
Skalne Miasto
Skalne jeziorko

ZIELONA SZKOŁA 2013/2014

LIDZBARK

W dniach 09.06.-14.06.2014 uczniowie SSP i SG STO przebywali na Zielonej Szkole w Ośrodku Wypoczynkowym  "Pod Lipami", który  mieści się na skraju miasteczka Lidzbark w południowo-zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego. Rankiem spod budynku szkoły ruszyło
w podróż 82 uczniów, 8 rodziców i 10 nauczycieli.

Cele i założenia programowe:
- kształtowanie świadomego stosunku do środowiska przyrodniczego;
- poznanie atrakcji przyrodniczo - krajoznawczych danego rejonu;
- ujawnianie indywidualnych zainteresowań;
- ugruntowanie wiedzy szkolnej z zakresu wielu przedmiotów nauczania;
- nauka przez odkrywanie i działanie;
- integracja zespołów klasowych/ szkół przez wspólną naukę i zabawę;
- zdobywanie różnorodnych sprawności i patentów;
- poprawa ogólnej sprawności fizycznej;
- wdrażanie do samodzielności i pokonywania trudności.

W ramach Zielonej Szkoły odbywały się następujące gry i zabawy integracyjne: nordic walking, śmieszne zapasy sumo, budowanie tratwy, ścianka wspinaczkowa, nauka gry w tenisa, minigolf-zbuduj tor przeszkód i zagraj, trampolina, jazda gokartami, walki gladiatorów,  bieg patrolowy dookoła Jeziora Lidzbarskiego, hokej na trawie, mecz dużych piłkarzyków, zorbing - zabawa w gigantycznej, dmuchanej kuli, zabawa z dmuchanymi rurami, wycieczka rowerowa, mecz koszykówki oraz zumba
i nauka jazdy na elektrycznym pojeździe segway.

W rytmie zumby :-)
Mini - golf :-)
Ścianka wspinaczkowa :-)
Walka gladiatorów :-)
Jazda gokardami :-)
Piłka plażowa inaczej :-)
Śpiewamy piosenki wakacyjne przy ognisku.

Zorganizowane wycieczki autokarowe miały na celu zwiedzanie Malborka, poznanie świata zwierząt w Muzeum Przyrody i Muzeum Etnograficznym w Jeleniu oraz ukazanie rozwoju Straży Pożarnej
w Warmińsko-Mazurskim Muzeum Pożarnictwa.

Klasa I SSP STO w Malborku.
Klasa VI SSP w Malborku.
Klasa I SG STO w Malborku.
SG STO i klasa VI SSP STO w Malborku.

Podczas pobytu przeprowadzono szereg konkursów, które weszły już na stałe w tradycję Zielonej Szkoły, a mianowicie:  Konkurs Matematyczny "Mistrz Rachunków", "OMNIBUS", Konkurs Przyrodniczy dla kl. IV-VI SSP i I-III SG oraz Konkurs Plastyczny dla kl. I-III SSP.
Uczniowie wraz z nauczycielami szlifowali także przedstawienia teatralne na Szkolne Święto Teatru "Pora na Aktora", odbyły się również zajęcia pt. "Godzina z ciekawą książką",  powstały także wakacyjne piosenki oraz śpiewy i pląsy przy ognisku.
Wróciliśmy bardzo zadowoleni i wypoczęci - już czekamy na przyszłoroczną ZIELONĄ SZKOŁĘ !!!

ZIELONA SZKOŁA 2012/2013

JASTRZĘBIA GÓRA

Wyruszyliśmy nad morze. Polskie Wybrzeże w czerwcu - smak wakacji w roku szkolnym.
Mniam, mniam...
      Bałtyk, choć daleko, zawsze urzekał nas swoim pięknem: klimatem, rześkim wiatrem, szeroką, białą plażą, cudownymi zachodami słońca, roślinnością, wydmami, falami i szeroką tęczą barw, jaką mieni się woda: inna o każdej porze dnia, inna przy zmianach pogody.

* * *

Zainstalowaliśmy się w Domu Wczasowym "Bałtyk" , w Jastrzębiej Górze. nie zawiedliśmy się!
Oprócz wszystkich wymienionych nadmorskich uroków, dodatkowo zachwyciło nas wysokie, jedyne w swoim rodzaju, klifowe urwisko.
Pachniało już wakacjami. Słońce zaróżowiło nam policzki i ramiona. Chociaż opiekunowie wrzeszczeli - oczywiście w trosce o nasze bezpieczeństwo! - to i tak nieraz pomoczyliśmy nie tylko stopy... Nie przeszkadzał nawet chłód wody.

Byliśmy na Helu, oglądaliśmy fokarium i Muzeum Flory i Fauny Bałtyku, podeszliśmy pod latarnię morską, ale upał zwyciężył - tej akurat nie zdobyliśmy :(
Udało się podziwiać krajobraz nadmorski z Rozewia, z wysoka, z tarasów latarni morskiej, z najdalej na północ wysuniętego skrawka polskiej ziemi.

Zwiedzaliśmy Trójmiasto, a tam Oceanarium i Skwer Kościuszki, z historycznymi okrętami - ORP "Błyskawica" i imponujący żaglowiec - Dar Pomorza. Historii dotknęliśmy też na Westerplatte. Na długo zapadną w pamięć potrzaskane kulami mury wartowni, pamiątkowe mogiły i okaleczone drzewa ...
Starówka Gdańska zachwyciła nas bogactwem różnorodnych kamienic, skrzypieniem Żurawia nad Motławą i groźnym trójzębem Neptuna.
To wycieczki.
A były też  miejscowe atrakcje: ognisko, dyskoteka, spotkanie z Kaszubami i ich folklorem, morski chrzest na plaży.
Bezcenne oczywiście były nocne długie rozmowy i przekomarzanie się z wychowawcami, kto kogo przetrzyma w niespaniu:)
Organizatorkami tegorocznej Zielonej Szkoły były panie Anna Kamińska i Anna Babicka. Pojechały też z nami panie Dyrektor: Bożena Jaskros i Dorota Glina, a także państwo Joanna Gryz, Beata Nowak, Agnieszka Makoska, Katarzyna Sasak i Wojciech Gębura.
A jeśli chodzi o nas, to na Zielonej Szkole, licznie zgromadzili się uczniowie od klasy "0", przez II, III, IV, V i VI, aż po Gimnazjum - I, II i III klasę.
Szkoda, że następna Zielona Szkoła dopiero za rok!

Poznajemy historię naszego kraju.
Uczniowie i nauczyciele Społecznego Gimnazjum STO na Westerplatte.

Lekcje na plaży są interesujące.